Söderhamn.

Jag spenderar nu två veckor i söderhamn. jag kombinerar tid med familjen med examensarbete.
idag var jag och genomförde observationer på den förskolan där jag själv gick som liten bebis. förskolläraren mindes mig. hennes replik när jag frågade henne om hon kom ihåg mig var "Självklart, du var så mysig och hade stora ögon. det är svårt att glömma" det tyckte jag var fint. dessutom var hon jätte snäll och förskolan var helt underbar.
förövrigt så kramas jag med Zack hela tiden. gosigare och mer underbar unge får man leta efter. helt underbar. det är omöjligt att ha ångest runt den ungen.
dock så mår jag kanske inte helt på topp. eller ja... mycket är bra, mycket är väldigt bra. jag är stabil i min ångest och allmänna tillståndet är bra. men jag känner mig så otroligt jävla fet. när till och med folk börja påpeka att jag lagt på mig får jag ångest över det och ätstörningsjosefin vaknar till liv igen. men det finns lixom bara ett sätt att ta tag på det och de är att börja röra på mig. lika lätt som jag lägger på mig, lika lätt går jag ner igen. så det är igentligen inget större problem. ska bara sluta ha ångest över det och sätta tankarna till handling.
det är en hel del bra saker som händer dock. men jag väljer att verkligen försöka ta saker och ting varsamt. men det är spännande och oroande på samma gång. livet är på det stora hela ljust och det är skönt.
examensarbetet går bra med. jag känner mig stressad, men det går framåt. och det är allt som räknas.
nu ska jag umgås med familjen. pusshej!

Kommentarer
Postat av: din vän Sofie <3

(du behöver inte publicera det här, om du inte vill)

Älskade vän, va är det för människor som säger att du har lagt på dig?? Du får faktiskt inte bry dig om sånt. Älska din kropp som den är!! Sen kan du ju träna ändå! Lägg inte energi på sånt snälla snälla, du är skitsnygg! Ps. vore kul om vi hann ses snart..) Puss och kram

2011-12-07 @ 08:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0