Helgen.

Caroline kom i fredags. hon anlände, jag hade sketa ont i magen o hon var svin hungrig. vi åkte hem, hon åt sin matsäck på vagnen och väl hemma satte vi oss i soffan. snackade en massa innan kl var tio då vi såg på Road Trip. Då hade även Cristina kommit hem med. så det var tre sjukt trötta damer som satt och försökte se på film. Cristina somnade nog en sväng, Caroline med. haha.

när vi vakna på lördagen bestämde vi oss för att åka skridskor. så vi klädde på oss, gjorde varm choklad och begav oss till Heden. det var skit kul. ovant att åka igen för första gången på jätte länge. men, mina föredetta konståkningskunskaper är iaf helt bortblosta måste jag säga. jag gjorde en klassisk vurpa. tog massor fart, skulle vända mig om för att åka baklänges, o på nå vis så flög jag upp i luften på sidan, tog ett varv i luften o dunka ner i isen. jag skrattade så jag trodde jag skulle kissa på mig. caroline o cristina skyndade fram till mig i tron om att jag gjort mig illa. det var inte fören efter jag slutade skratta som jag insåg att jag faktiskt gjort mig illa. men hey, det gick över.
efter det åkte vi hem. jag o carro lagade mat; klyftpotatis med sesamfrön, marinerat kött (till damerna) marinerad quornfile (till mig), beasås, vitlöksbröd, sallad och tårta till efterrätt.
mätta i magen började vi fixa oss för kvällen. bowla, bio o utgång står på schemat.
hela kvällen gick bra. jag var lika dålig på bowling som vanligt, carro fick en massa goda drinkar, bion var rolig, men jag trodde den skulle vara bättre, utgången var med rolig. tråkigt bara att cristina fick åka hem. det roligaste var dock att caroline verkligen aldrig ville hem. vid tre tiden fick jag dra hem henne. då var jag trött. såååå trött.

på söndagen vaknade jag upp först. skit bakis, även om intaget av alkohol var litet kvällen innan. vi käka frukost och sen åkte jag o carro till stan. hon inhandlade plattång och parfym. hon ägde tacobuffen med. haha.
det var jobbigt att säga hej då. kändes som hon nyss kommit innan hon skulle åka. men hey, det var underbart kul.

nu är det bara en månad kvar innan jag får återse både östergötland och Söderhamn. underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0