jag tror jag måste stanna här, tills jag återvänder hem.

jag har kommit fram till en sak. Jag är kär i Göteborg, och hon har blivit mitt hem. Både till kropp och själ.
Jag kommer stanna här. Jag har mitt liv här nu. Mina underbara vänner (som för en gångs skull är helt självvalda och faktiskt ger mig något av värde i mitt liv), min skola, mitt välbefinnande osv. Hon är mitt hem.
Detta har resulterats i att jag faktiskt vill flytta till eget. Snart. Dock är jag realistisk och vet att det är smartare att vänta tills efter sommaren. Jag letar febrilt efter lägenheter, finner mig själv sitta på IKEAs hemsida och kollar möbler, letar områden som jag vill bo i osv. Det kallas "nesting" (hur faan de nu stavas). Men egen lya är mitt nästa mål i livet, och det känns så jävla bra att faktiskt veta vad jag vill.

Det enda är saknaden av familjen, såklart. Men vad faan, de finns buss och tåg osv.


Kommentarer
Postat av: desperatemoments

Välkommen till ditt nya hem underbara kvinna! Jag tror också Göteborg är en "hon". Hoppas du hittar en lägenhet nära MIG! Älskar att hänga med dig!

2010-03-17 @ 11:24:07
URL: http://desperatemoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0