Sjuklingen.

Jag har åkt på nån skum förkylning. Jag blir sällan sjuk, iaf inte sjuk så jag påverkas av det. Men detta har jag påverkats av. Vaknade upp igår och mådde skit. Jag mådde ju inte alls dåligt dagen innan? Jag snörvlade och hostade och pillade tabletter hela dagen, med tanke på att jag jobbade från sju till halv tre. Det var inte en rolig arbetsdag. Till o med mina favvotanter märkte att det inte stämde. En av damerna frågade mig om jag var arg på henne. Då fick jag dåligt samvete och försökte spexa till mig, så gott jag orkade. Då blev hon nöjd och skrattade.
Efter jobbet var igentligen planen att dricka nån öl med Jimmy, eller/och fika med Alexx. Jag bangade på båda och begav mig hem för att stendö på soffan till tre-fyra filmer. Och själömkan såklart.
Ringe Jennifer och beklagade mig. Hon är bra. Hon låter mig snyfta "jag är sjuk" i 30 minuter utan att dömma mig. Sånt behöver man.
Efter en natts sömn så känner jag mig bättre. Men långt ifrån frisk. Det enda som känns bättre idag är att det inte känns som att jag har feber iaf. Och det är ju ett framsteg. Så idag blir det jobb från fyra till nio, sen kanske ut för en sällskapsöl med Christina som jag jobbar med. Hon frågade mig igår, och jag sa -Ja kanske, beroende på hur jag mår. Och nu känns det som att en öl kanske hade fungerat.
Imorgon är jag ledig, och ska sova. SOVA. Sen jobbar jag natt tis-ons och ons-tors. Spännande. Och jävligt bra pengar. Hoppas jag inte blir mer sjuk tills dess, med tanke på att man har två avdelningar SJÄLV. Då har man inte tid att vara sjuk. I tio timmar dessutom. Så nej, sjuk är ingen möjlighet.

En annan sak som är sjuk när man är sjuk (vad gillar du min ordvits Sofie????) är att man funderar så mycket. Man har inte riktigt samma tollerans för all jävla nonsens o skit. Man ser saker ur ett betydligt mindre positiv synvinkel och skulle kunna kasta alla till vargarna om de säger en fel sak. Bara för att man tycker att minsta lilla negativa sak som kommer gör att allt fint förstörs. Okej, ingen fattar, men jag fattar. I min förkylda dimma. Haha.

Nej men om jag skulle ta och slänga i mig en värktablett, och fixa mig lite inför dagens arbete. Snytpapper hade jag velat haft. Min näsa är redan söndersnyten och röd. Stackaren.




Kommentarer
Postat av: Desperatemoments.blogg.se

I löve it! Min hund är så bra på att räkna bara för han älskar matte! Hoppas du mår bättre snart! Xoxo

2010-07-04 @ 21:48:53
URL: http://desperatemoments.blogg.se/
Postat av: Desperatemoments.blogg.se

I löve it! Min hund är så bra på att räkna bara för han älskar matte! Hoppas du mår bättre snart! Xoxo

2010-07-04 @ 21:49:43
URL: http://desperatemoments.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0