mycket har hänt sen senast

onsdag; åkte till motala för familjen erlin/andersson. först på dagen var det workshop med rytmik. som vanligt ville jag skämmas ihjäl, hatar att "bjuda på mig själv". haha. efter det så var det iaf en seg bussresa upp i landet på 3,5 timmar. framme fick jag stå o vänta på Konta. mamma hade tydligen sagt till han att jag kom en kvart senare än vad jag skulle komma, och med tåg. så ja, vi yrade runt båda två men tillslut så hittade vi varandra och åkte hem.
på kvällen skulle familjen på bio, men jag skulle inte följa med för jag och jennifer ska se den tillsammans. Änglar och demoner nämnligen. Så jag beslöt mig för att åka till mormor. Jag hade ju ännu inte sett hennes lägenhet. ett dåligt barnbarn är jag. så här såg det ut;

 

mycket fint var det. när jag kom hem så segade vi alla i familjen. gick och la mig väldigt sent, och då såg jag o syster caroline (carolineerlin.blogg.se) på film.

Torsdag; bilresa till söderhamn startade kl 8. första stoppet var linköping där vi skulle hämta upp michelles vän Josefin. efter det var det en 40 mil lång resa som var både dryg, rolig och så vidare. haha.
väl framme fick vi packa in oss i min syster jennys pojkvän fredriks föräldrars hus. haha. mycket fint och trevligt var det där. skulle igentligen sovit hos elin men fick dåligt samvete när jag såg all mat och allt de handlat till mig (eftersom jag icke äter kött) så jag valde att stanna.
       

Fredag; blev mest slapp, gick och la mig tidigt på torsdag så jag var skönt utvilad. gick ner till pappas affär en snabbis och sa hej till han. sen hem till jennys vän maria för kaffe, sen hem till fredriks föräldrar för mat. Jenny och Fredrik skulle festa i gävle, men jag valde att stanna hemma i söderhamn och chilla med elin. vi gick till krogen och hade det jävligt trevligt faktiskt. kom hem väldigt sent, men det var det värt.

             

Lördag; vaknade av en pigg och glad mamma. "Nu ska vi ner på stan josefin, kom igen!" och allt jag tänkte var, helvete jag dör. men det var bara att masa sig upp, tog ett snabbt bad för att skaka av bakfyllan, fungerade inte så bra, och hela vägen ner till stan trodde jag att jag skulle spy. det var hemskt. på vägen gick vi förbi norrtull och hämtade upp Natta som var ledig och skulle med på stan en stund. så fort jag fick i mig en glass blev det bättre. haha.
efter stan blev det hem och duscha, fixa i sig mat, sen byta till mjukisbrallor och gå ner till vallen för brännboll. det var kul. men allvarligt, jag trodde jag hade dålig kondis, men dessa karlar var hemska. hosta och hade sig efter bara ett varv. haha. men det var gött.
efter det hem igen och käka mat, alla åt så vi trodde vi skulle spricka. sen till seg förfest, sen till en ännu segare där vi blev utslängda för den svartsjuka bruden tyckte det var för många brudar hemma hos henne. herregud, så jag, jenny, hennes vän, fredrik, pierre (??) och stewe drog vidare. mötte upp elin på stan. gick in på krogen för 80 kr, stannade 40 min, drog och käka, gick på stan i typ 10 min för att glo på bilarna, sen gick jag hem och sov. haha.

           

Söndag; mamma säger att nu måste du upp josefin, flickorna är här och vill åka nu. oh nej tänkte jag igen. knappt sovit nått o svin trött. måse hinna träffa pappa och farmor o neeeeeej vilken seg morgon. gick upp, packade fort som faan, slängde på mig kläder och gick ner. satte mig i fem minuter, sen försökte jag säga hej då till jenny, som var stendeckad och bakis så det gick inte så bra. satte mig i bilen och körde till pappa. michelle och josefin satt i bilen hela tiden, men jag och mamma pratade med pappa och lotta, trots vår trötthet. skulle hinna med farmor med men flickorna ville desperat hem så vad gör man. farmor ringde på vägen ut ur stan och frågade när vi skulle komma, hon hade varit och handlat, dålig ångest man fick då. men men. den första biten fram till stockholm trodde jag att jag skulle somna hela tiden, detta gjorde att mamma inte kunde slappna av alls och satt och stirra på mig hela tiden. haha.
men när vi stannade i södertälje för att michelle skulle kissa köpte jag kaffe och då jävlar blev jag pigg. spelade skit högt P3 där de spelade schlagerlåtarna. jag sjöng med och mamma kunde äntligen slappna av. =p
när vi kom hem till motala så åt vi sen drog jag och mamma till mormor en snabb.
sen hem och såg på Bones och X-men (som jag btw är helt kär i nu, suck. wolweriiiiine. najs. haha).

     


Måndag; höll på att försova mig, men caroline sparkade på mig och sa att jag skulle gå upp. efter en sjukt seg och lång och svettig bussresa kom jag äntligen hem till älskade göteborg. det var en mycket trevlig resa. asbra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0