söndag och andra advent.

jag älskar allt som harmed julen att göra. har alltig gjort de. pyntandet, sångerna, lukterna, paketen, kylan och snön.
men nu när man sitter i det läget som jag sitter i så är de inte julstämning, inga mysiga känslor och goda lukter. hemma hos mig är det bara kartonger som rymmer mitt patetiska liv. som ska förvaras på mammas loft och ruttna bort precis som all annan skit.
är jag bitter idag? är jag depp idag? känner jag mig sjukt ensam och förvirrad? ja.

känner mig dessutom väldigt besviken på mih själv. hur kunde det bli såhär. hur kunde detta hända. hur hamnade jag här? vart gjorde jag fel? hur gjorde jag fel, och varför agerar jag nu som jag gör. mycket som rör sig denna dagen. skulle behöva mamma här, eller nej. jag borde vara där. men lussekatter och glögg och familjen.

idag är en svart dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0