idag, imorgon, nu.

sett på film med syster caroline. vi såg på drag me to hell och the hangover. the hangover är så fasansfullt rolig. även om man sitter med ångest så skrattar man tills man får kramp i magen. det är bra, sånna filmer förgyller en annan mörk dag.

kl är nu snart 2 och jag vet att jag borde sova, men jag vet också att denna natten kommer det bli svårt att sova. alldeles för mycket tankar och känslor rusar runt i min huvud, knackar o slår på ställen som inte ska röras. det är inte bra.

imorgon är sista dagen hemma. sista hela dagen innan jag på onsdag åker "hem" till göteborg. jag vet inte vad jag ska tänka eller tycka om det. kommer bo hemma hos jennifer i två dagar. kan inte ens säga hemma, för det är inte mitt hemma längre. sjukt. konstigt. hur livet kan totalvända på bara en sekund. nu är mitt hemma nån annanstans. det har ju tagit mig länge att få det tidigare att vara hemma, och så är det borta.

och oavsett vad vissa kanske tycker eller tänker när dom läser det, nej det är inte självvalt. man väljer inte att krossa någon och slänga bort allt man har. det är inget val man tar. det är ett måste.

på nyår blir det iaf middag med hannah och ulle kommer. kul att träffa den människan efter alla tusen år sen. spännande. hoppas vi har lika trevligt som vi hade då. under den perioden i mitt liv. som nu känns så otroligt långt borta och länge sen.

sen på fredagen flyttar jag till mitt nya hem. eller ja, mina saker är redan där. men det är då jag gör min fysiska och själsliga flytt. det kommer antagligen bli mer påfrestande än vad jag nu är medveten om. men jag hoppas det blir bra. det måste det bli.

sen måste jag göra skolarbetet med. det gör jag på kvällen den första, eller förmiddagen den andra. läsa gör jag på bussen hem till götet på onsdag. det går bra. har inte styrkan att stressa ut mig själv över även det. det går inte.

andas. josefin andas.

men, imorgon är jag i min fristad ännu. imorgon blir bra. imorgon ska jag leka med syster som vanligt, skratta med mamma och vara sur på hundarna. ännu en dag i min privata måbraborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0