12/8 - 2009. Mormors begravning.



Mormor.

 

Jag kommer alltid bevara mina fina minnen av mormor. Jag kommer alltid ha de i bakhuvud och se tillbaka på de och minnas henne med ett leende på läpparna.


Jag ville säga några ord idag till er, för att hedra mormors minne, men jag insåg snart att jag aldrig skulle kunna finna orden för att förklara hur otroligt mycket hon betydde för mig, och hur hon har alltid varit den viktigaste personen för mig och hur hon stöttat mig i allt jag gjort.


Men en sak som jag kan säga om henne är att när jag tänker på villkorslös kärlek, så kommer jag antagligen alltid tänka på henne, för det är precis det som hon alltid har haft för mig.


Trots att det gör ont i mig att hon fick ett så kort liv, så får jag försöka finna glädje i de stunder vi hade tillsammans och jag får försöka minnas hur glad hon var för de saker hon fick se på slutet. Som resorna till Egypten med mamma, eller hur bra hon trivdes hemma på gården hemma med alla djuren.


Men det som gör mest ont är att mina framtida barn aldrig fick en chans att lära känna henne, eller hon dom. Jag hoppas att de kommer ärva en del av din själ.


Jag älskar dig Mormor. Hoppas du har det bra, vart du nu än är.




 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0